La Campaña Mundial por la Educación de Galicia celebra un encuentro de escolares de Tui y Valença

Las niñas se vistieron de trapicheiras para reivindicar a aquellas luchadoras mujeres

Más de 500 niñas y niños de la Escuela de Primaria de Valença y del Colegio Nº2 de Tui participaron este sábado por la mañana en un acto celebrado en la localidad portuguesa de Valença exigiendo a los líderes políticos una Educación de Calidad y Gratuita para todos y todas las niñas del mundo.

El acto contó con una invitada muy especial: la secretaria General de Igualdad, Marta González Vázquez, que también participó en el acto y animó a las chicas y chicos “ a hacer lo que querais cuando seais mayores”.

El día empezaba temprano, y ya a las 10:00 de la mañana los escolares de Tui eran recibidos en el colegio de Valença por la directora del centro. Después de una rápida visita al centro portugués la primera parte del acto comenzó en la Biblioteca Municipal, donde más de 100 niños y niñas divididos en tres grupos pudieron disfrutar de tres actividades:

  • Pedipaper de lectura: Un pequeño juego dentro de la propia biblioteca donde los niños y niñas tuvieron que hacer diferentes búsquedas tanto en los libros como en los ordenadores de la sala. Buscar la Declaración Internacional de Beijing o documentarse sobre la obra de Rosalía de Castro, son algunos ejemplos de lo que pudieron aprender.
  • Cuentacuentos: relacionado con el lema de 2011 de la Campaña Mundial por la Educación “ La educación no es un cuento”, los pequeños y pequeñas pudieron disfrutar de una cuentacuentos que hizo la delicia de los pequeños y pequeñas contando historias de mujeres que, gracias a la educación recibida, consiguieron ser lo que ellas soñaban de pequeñas.
  • Video Forum: en esta sala los alumnos y alumnas de los dos centros pudieron ver varios documentales sobre las vidas de las trapicheiras (o raiotas), imágenes de mujeres trabajando, o vídeos sobre los derechos de las mujeres.

Después de una pequeña pausa para retomar fuerzas comenzó la segunda parte del acto en el campo de fútbol del centro. Con la presencia de Marta González, la Secretaria General de Igualdad, y con el vestido típico de las trapicheiras presidiendo el acto, más de una docena de niñas vestidas de raiotas leyeron frases, poemas, y canciones homenajeando a todas las mujeres del planeta, especialmente a esas mujeres que durante muchos años tuvieron que tirar de sus familias cruzando el puente que una Valença y Tui para que sus hijas e hijos pudiesen seguir formándose en el colegio: LAS TRAPICHEIRAS.

El acto finalizó con unas hermosas palabras de Marta González recordando a dos mujeres gallegas: Concepción Arenal y Emilia Pardo Bazán, recordando su historia y todas las trabas con las que tuvieron que luchar para conseguir ser as figuras que fueron y que siguen siendo, y animó a los niños y niñas a que nadie les ponga trabas a ellos y ellas: “podeis ser lo que querais”.

La foto final de familia junto con la suelta de más de 300 palomas puso punto final a un acto en el que más de 500 niñas y niños pidieron que la Educación No Sea Un Cuento y que todas las niñas del mundo tengan acceso a la Educación. ______________________________________________________________

Noticia en gallego

A Campaña Mundial pola Educación celebra o seu acto máis internacional co encontro de escolares de Tui e Valença

Máis de 500 nenas e nenos da Escola de Primaria de Valença e do Colexio Nº2 de Tui participaron hoxe pola mañá no acto celebrado na localidade portuguesa de Valença esixindo aos líderes políticos unha Educación de Calidade e Gratuita para todos e todas as nenas do mundo. O acto contou cunha convidade moi especial: Marta González Vázquez Secretaria Xeral de Igualdade que tamén participou no acto e animou a todas as rapazas e rapaces presentes “a facer o que queirades cando sexades maiores”.

O día comezaba cedo, e xa ás 10:00 da mañá ( hora española) os escolares de Tui eran recibidos na escola de Valença pola directora do centro. Despois dunha rápida visita ao centro portugués a primeira parte do acto comezou na Biblioteca Municipal, onde máis de 100 rapaces e rapazas divididos en tres grupos poideron desfrutar de tres actividades:

  • Pedipaper de leitura: Un pequeno xogo dentro da propia biblioteca onde nenos e nenas tiveron que facer diferentes pesquisas tanto nos libros como nos ordenadores da sala: Procurar a Declaración Internacional de Beijing, Documentarse sobre a obra de Rosalía de Castro, etc…
  • Contacontos: Relacionada co lema de 2011 da Campaña Mundial pola Educación “ A Educación non é un conto”, os pequenos e pequenas poideron desfrutar dunha Contacontos que fixo a delicia dos cativos contando historias de mulleres que coa educación conseguiron ser o que elas soñaban de cativas.
  • Video Forum: Nesta sala os alumnos e alumnas de ambolos dous centros poideron ver varios documentais sobre as vidas das trapicheiras ( ou raiotas), videos que amosaron imaxes das mulleres en diferentes traballos, e un video sobre os dereitos da muller.

Despois dunha pequena pausa para retomar folgos comezou a segunda parte do acto no campo de fútbol do centro. Coa presenza de Marta González e co vestido típico das trapicheiras presidindo o acto, máis dunha ducia de rapazas vestidas de raiotas leeron frases, poemas, versos homenaxeando a todas as mulleres do planeta, especialmente a esas mulleres que durante moitos anos tiveron que tirar das suas familias cruzando a ponte que une Valença e Tui para que as fillas e os fillos poidesen seguir formándose na escola: AS TRAPICHEIRAS.

O acto rematou  cunhas fermosas verbas da Secretaria Xeral de Igualdade Marta González lembrando a duas mulleres galegas: Concepción Arenal e Emilia Pardo Bazán, lembrando a sua historia e todas as trabas coas que tiveron que loitar para conseguir ser as figuras que foron e que siguen sendo, e animou aos rapaces e rapazas a que ninguén lles poña trabas a eles e elas, “podedes ser o que queirades”.

A foto final de familia xunto coa solta de máis de 300 pombas puxeron o punto final a un acto, no cal máis de 500 rapaces e rapazas pediron que a Educación Non Sexa un Conto e que todas as nenas e rapazas do mundo teñan acceso a Educación.