Los embajadores y embajadoras de la Campaña Mundial por la Educación reclaman en el Parlamento de Galicia que Sin Profes no hay escuela.

Los embajadores y embajadoras de la Campaña Mundial por la Educación reclaman en el Parlamento de Galicia que Sin Profes no hay escuela.

GALICIA.- El Parlamento de Galicia abrió hoy sus puertas a los embajadores y embajadoras de la Campaña Mundial por la Educación (CME) en un acto muy emotivo y reivindicativo, ya que el objetivo fue recordar a los poderes públicos que a falta de año y medio del 2015, fecha fijada por los acuerdos de Dakar para lograr la Educación para Todos y Todas en todo el planeta, aún existen 61 millones de niños y niñas que no pueden acudir a la escuela.

Ana García coordinadora de la CME comenzó el acto invitando a Pilar Rojo a cerrar los ojos y dejarse llevar por el delirio, por ese delirio que la sociedad civil se deja llevar y le hace soñar con un mundo más justo e igualitario para todos y todas un mundo en el que “seremos compatriotas e contemporáneos de todos os que teñan vontade de beleza e vontade de xustiza, nacesen onde nacesen e vivisen cando vivan, sen que importen nin un pouquiño as fronteiras do mapa ou do tempo”.

Tras la presentación fue el turno de los y las embajadoras: Pedro, Susana, Lois, Sara e Tania tenían muy claro que mensaje querían trasladarle a la Presidenta del Parlamento en el nombre del alumnado de Galicia. La cooperación internacional no debe de ser una política pública sólo en tiempos de bonanza que se pueda eliminar en tiempos de crisis, la educación debe de ser igual (de calidad y gratuita) para todas y todos los niños del planeta sea cual sea su residencia o condición, y también le recordaron que aunque en España la situación es de claro privilegio comparada con muchos otras partes del planeta, no debemos olvidar que es de un nivel inferior a otros países y que con las actuales circunstancias esta diferencia puede aumentarse afectando a su propio futuro. Además le mostraron a doña Pilar Rojo los trabajos realizados en clase en el que han definido las virtudes de sus docentes ideales.

Tras la lectura del manifiesto fue Pilar Rojo la que tomó la palabra agradeciendo a los embajadores y embajadoras que le hubiesen acercado el sentir de miles de ciudadanos de Galicia. Además la Presidenta resaltó: “Sin educación no hay nada, ya que la educación es la mejor manera de conseguir la igualdad y la única forma de garantizar que todos y todas las niñas del mundo tengan las mejores oportunidades”. También animó a los pequeños y pequeñas embajadoras a seguir trabajando por el derecho a la educación y utilizar todos los altavoces que fuesen necesarios para que más y más personas se uniesen a esta causa. Por último señaló la importancia de recuperar los fondos destinados a Cooperación Internacional (partida suprimida en los presupuestos de este año 2013) “ y cuando la cosa mejore volver a plantear la recuperación de esta partida”. Por último se comprometió a divulgar el manifiesto leído entre todos los grupos parlamentarios y agradeció la visita recibida en el Parlamento. Con la foto final se puso fin a este acto.

MANIFIESTO EN EL PARLAMENTO

Benquerida Presidenta do Parlamento de Galicia (Pilar Rojo), estimado Conselleiro de Educación (Jesús Vázquez), estimada Subdirectora Xeral de Cooperación (Pilar Romero), queridos representantes da democracia galega.

Hoxe a Campaña Mundial pola Educación volta a visitar a casa da Democracia Galega. Os que aquí estamos vimos en representación dos soños de milleiros de nenos e nenas que desde o ano 2004 levan traballando esta campaña en Galicia. Xa case 10 anos de traballos con docentes comprometidos co dereito universal a educación,  máis de 400 centros que traballaron nalgún momento esta Campaña, moreas de nenos e nenas que xa moitos serán cidadáns comprometidos na construcción dunha sociedade mellor para todos e todas en todo o mundo, e aínda así parece que foi onte cando comezamos a traballar conxuntamente…

Concretamente o noso soño comezou no ano 2.000 cando os dirixentes de 160 países comprometéronse a lograr unha Educación para Todos e Todas no ano 2015. Sentimos comunicarlles que este soño non o poderemos cumplir xa que a falta de apenas ano e medio aínda hai 61 millóns de nenas e nenos sen escolarizar. E temo moitos máis datos que falan da realidade e do fracaso das políticas públicas neste sentido, pero antes de que os nosos embaixadores e embaixadoras dos centros CEIP Barrié de la Maza de Sada, IES Carlos Casares de Viana do Bolo e  CEIP Santa María de a Fonsagrada relaten a situación actual queremos pedirlles un favor, que pechen os ollos e por un segundo esquezan a política no sentido máis aspero da palabra, que esquezan as cifras, os datos, a crise, a Europa, simplemente:

Que tal se deliramos por un momentiño? Que tal se cravamos os ollos máis alá da infamia para adiviñar outro mundo posible?
A xente non será manexada polo automóbil, nin será programada polo ordenador, nin será comprada polo supermercado, nin será tampouco mirada polo televisor;
Incorporarase aos códigos penais o delito de estupidez, que cometen os que viven por ter ou por gañar, en vez de vivir por vivir no más, como canta o paxaro sen saber que canta e como xoga o neno sen saber que xoga;
Ninguén vivirá para traballar pero todos traballarán para vivir;
Os economistas non chamarán nivel de vida ao nivel de consumo, nin chamarán calidade de vida á cantidade de cousas;
Os cociñeiros non crerán que ás lagostas lles encanta que as fervan vivas;
Os historiadores non crerán que aos países lles encanta ser invadidos;
A comida non será unha mercadoría, nin a comunicación un negocio, porque a comida e a comunicación son dereitos humanos;
Ninguén morrerá de fame, porque ninguén morrerá de indixestión;
Os nenos da rúa non serán tratados coma se fosen lixo, porque non haberá nenos da rúa; Os nenos ricos non serán tratados coma se fosen diñeiro, porque non haberá nenos ricos;
A educación non será o privilexio dos que poidan pagala
A xustiza e a liberdade, irmás siamesas condenadas a vivir separadas, volverán xuntarse, ben pegaditas, costas contra costas;
Os desesperados serán esperados e os perdidos serán encontrados porque eles se desesperaron de tanto esperar e eles perdéronse polo tanto buscar;
Seremos compatriotas e contemporáneos de todos os que teñan vontade de beleza e vontade de xustiza, nacesen onde nacesen e vivisen cando vivan, sen que importen nin un pouquiño as fronteiras do mapa ou do tempo;

Parte do noso traballo é facer apoloxía de este delirio, a nosa obriga é seguir soñando por un mundo mais xusto onde todas e todos podamos convivir e gustaríanos contaxiar este delirio a cada un de vostedes. Sen mais presentamoslles aos primeiros embaixadores e embaixadoras da Campaña.