Las embajadoras de la CME ponen su voz a las peticiones de miles de niños y niñas gallegos en el Parlamento

El pasado viernes 6 de mayo de 2011, se celebró en el Salón de Reyes de Parlamento de Galicia, el acto central de la SAME 2011 en Galicia. Participaron 10 centros educativos gallegos: CEIP López Ferreiro de Compostela (A Coruña), CEIP Mª Pita de A Coruña,CEIP “Virxe do Portal” de Sobrado dos Monxes (A Coruña), Colexio Apostol Santiago de Vigo ( Pontevedra), CPI Laureano Prieto de A Gudiña (Ourense),IES Agra do Orzán de A Coruña,IES Carlos Casares de Viana do Bolo (Ourense), IES Eduardo Pondal de Compostela (A Coruña), IES Fontiñas de Compostela (A Coruña), IES Xelmirez I de Compostela(A Coruña).

El acto tuvo como padrino del mismo, al Vicepresidente 1º del Parlamento Gallego, José Manuel Baltar Blanco, y estuvo presidido por Jesús Vázquez Conselleiro de Educación, Marta González Secretaria Xeral de Igualdade, Jesús Gamallo Director Xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Román Rodríguez portavoz del grupo parlamentario del PP en la comisión de educación, Carmen Adán portavoz del grupo parlamentario del BNG en la comisión de educación, Carmen Acuña, Carmen Cajide, y Silvia Fraga diputadas del PSG-PSOE en el parlamento de Galicia.

Tras el saludo de bienvenida de José Manuel Baltar Blanco, fue Ana García quien cogió el testigo e hizo la presentación del acto por parte de la Coalición Galega de la Campaña Mundial por la Educación. Fue un bonito discurso en el que subrayó “el derecho a la educación es un derecho universal y que por lo tanto incluye al mismo nivel a un niño o una niña de Compostela que de Cuzco”.

Esta primera parte del acto concluyó con la colocación de la primera pieza del puzzle por parte de Inés Ortega alumna de Viana do Bolo. La segunda parte del acto tuvo como protagonistas absolutas a las 10 embajadoras de la CME 2011 que por parejas leyeron 5 cuentos: Lucía Coego y Sofía Seijas comenzaron con el cuento Rosa Caramelo que relata la historia de Margarita una elefanta rebelde que decidió saltarse lo clichés y comportarse igual que sus hermanos elefantes y consiguió eliminar las diferencias que existían entre elefantes y elefantas haciendo que estas pudiesen disfrutar de los mismos privilegios que los elefantes.

El segundo cuento, La Vida de Reena, lo leyeron Andrea Muriel y Ana Calviño. En este cuento se relata la capacidad de superación que tienen tantas mujeres en el mundo, para luchar contra su destino. En este caso Reena es una niña que lucha por conseguir dedicarse a lo que más le gusta en el mundo: La Medicina.

El tercer cuento llevaba por título “Un milagro de la vida cotidiana”. Fueron Teresa Filgueira y Beatriz Souto las encargadas de ponerle voz al relato en el que se podrían encuadrar a miles de personas que ahora mismo están en clases de alfabetización adulta y con gran orgullo y esfuerzo consiguen escribir su nombre por primera vez.

La educación no es sólo cuestión de formación profesional, sino de autoestima, de orgullo y de formación de las personas. Inés Ansede y Manuela Cuicurean pusieron voz al siguiente relato realizado por el IES Poio el cual no pudo acudir al acto. Su título “Siete”. Su cuerpo relata la historia de 7 mujeres que se rebelaron contra el rol que la sociedad había determinado para ellas y se convirtieron en profesionales de trabajos tradicionalmente masculinos. 7 heroínas que abrieron el camino que millones de mujeres sigue y amplia cada día.

Para finalizar esta segunda parte del acto Lorena González y Rocío Fernández leyeron el último cuento “La niña más lista del…” un cuento que nos mostró la vida de Joceleyne una niña que vive en Payatas una ciudad-vertedero dentro de Manila dónde más de 60.000 personas se ganan la vida entre la basura. Joceleyne recibe las promesas de varios periodistas al año que irán a sus países a pedirles a los hombres poderosos que la ayuden a ir todos los días a la escuela, pero las promesas se quedan en el aire, y Joceleyne tendrá que conformarse con seguir yendo a la escuela una vez por semana.

Tras estos 5 cuentos llegó la hora del manifiesto, en el cual Marián Araujo profesora del IES Eduardo Pondal de Compostela y Macky Landivar representante ecuatoriana de la CME leyeron un manifiesto claro y contundente donde se reflejan las peticiones de la Campaña:

  • Incrementar la financiación de los presupuestos públicos de Xunta de Galicia, de nuestras diputaciones y ayuntamientos destinado a la cooperación al desarrollo, tal y como se tiene firmado el 16 de octubre del año pasado sus portavoces parlamentarios en el Pacto Galego contra a Pobreza.
  • Incrementar la financiación de la cooperación galega a la educación en los países del Sur.
  • Contribuir a la erradicación de la discriminación por razón de género

Las palabras del Vicepresidente 1º José Manuel Baltar Blanco clausuraron el acto. El Vicepresidente del Parlamento destacó «la educación es un medio para garantizar que tanto los niños como las niñas gocen de las mismas oportunidades en la vida”. Con la colocación de la última pieza del puzzle por parte del Vicepresidente se pudo leer el lema de CME 2011: “La Educación no es un cuento. Por los derechos de las niñas y mujeres”.

La foto final de autoridades junto a las embajadores de la Campaña Mundial puso el broche de oro para un bonito acto en el que se reivindicó una Educación Universal Gratuita y de Calidad para todas y todos los niños del planeta.

______________________________________________________________

Noticia en gallego

As embaixadoras da CME poñen voz ás peticións de milleiros de ninos e ninas galegas no parlamento de Galicia

O pasado venres 6 de maio de 2011, celebrouse  no Salón de Reis do Parlamento de Galicia, o acto central da SAME 2011 en Galicia. Participaron 10 centros educativos galegos: CEIP López Ferreiro de Compostela (A Coruña),CEIP Mª Pita de A Coruña,CEIP “Virxe do Portal” de Sobrado dos Monxes (A Coruña),Colexio Apostol Santiago de Vigo ( Pontevedra),CPI Laureano Prieto de A Gudiña (Ourense),IES Agra do Orzán de A Coruña,IES Carlos Casares de Viana do Bolo (Ourense),IES Eduardo Pondal de Compostela (A Coruña),IES Fontiñas de Compostela (A Coruña),IES Xelmirez I de Compostela(A Coruña).

O acto tivo como padriño do mesmo, ao Vicepresidente 1º do Parlamento Galego, José Manuel Baltar Blanco, e estivo presidido por Jesús Vázquez Conselleiro de Educación, Marta González Secretaria Xeral de Igualdade, Jesús Gamallo Director Xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Román Rodríguez portavozdo grupo parlamentario do PP na comisión de educación, Carmen Adán portavoz do grupo parlamentario do BNG na comisión de educación, Carmen Acuña, Carmen Cajide, e Silvia Fraga deputadas do PSG-PSOE  no parlamento de Galicia.

Tralo saúdo de benvida de José Manuel Baltar Blanco, foi Ana García quen continuou e fixo a presentación do acto por parte da Coalición Galega da Campaña Mundial pola Educación. Foi un bonito descurso no que suliñou “o dereito á educación é un dereito universal e que polo tanto inclue ao mesmo nivel a un nino ou unha nena de Compostela que de Cuzco”. Esta primeira parte del acto concluiu coa colocación da primera peza do puzzle por parte deInés Ortega alumna de Viana do Bolo.

A segunda parte do acto tivo como protagonistas absolutas ás 10 embaixadoras da CME 2011 que por parellas leeron 5 contos:

Lucía Coegoe Sofía Seijas comezaron co conto Rosa Caramelo que relata a historia de Margarida unha elefanta rebelde que decidiu saltarse os clichés e comportarse igual que os seus irmáns elefantes e consiguiu eliminar as diferenzas que existían entre elefantes y elefantas facendo que estas poidesen desfrutar dos mesmos privilexios que os dos elefantes.

O segundo conto, A Vida de Reena, o leron Andrea Muriel e Ana Calviño. Neste conto relátase a capacidade de superación que teñen tantas mulleres no mundo, para loitarar contra o seu destino. Neste caso Reena é unha nena que loita por conseguir adicarse ao que mais lle gusta no mundo: A Mediciña.

O terceiro conto “Un milagro de la vida cotidiana”. Foron Teresa Filgueira e Beatriz Souto as encargadas de poñerlle voz ao relato no que poderíanse encadrar a milleiros de persoas que agora mesmo están en clases de alfabetización adulta e con gran orgullo e esforzo conseguen escribir o seu nombre por primeira vez. A educación no é só cuestión de formación profesional, se non de autoestima, de orgullo e de formación das persoas.

Inés Ansedee Manuela Cuicurean puxeron voz ao siguiente relato realizado polo IES Poio o cal non puido acudir ao acto. O seu título “Sete”. O seu corpo  relata a historia de 7 mulleres que rebeláronse contra o rol que a sociedade marcara para elas e se convirtiron en profesionais de traballos tradicionalmente masculinos. 7 heroínas que abriron o camiño que millóns de mulleres segue e amplia cada día.

Para finalizar esta segunda parte do acto Lorena González e Rocío Fernández leron o último conto “A nena mais lista do…” un conto que  mostrounos a vida de Joceleyne unha nina que vive en Payatas unha ciudade-vertedoiro dentro de Manila onde mais de 60.000 persoas  gañan a vida entre o lixo. Joceleyne recibe as promesas de varios periodistas ao ano de que irán aos seus países a pedirlles aos homes poderosos que axuden a Joceleyne a ir todos os días á escola, pero as promesas  quedan no ar, e Joceleyne terá que conformarse con seguir indo á escola unha vez por semán.

Tras estes 5 contos chegou a hora do manifesto, no cal  Marián Araujo profesora do IES Eduardo Pondal de Compostela e Macky Landivar representante ecuatoriana da CME leeron un manifiesto claro e contundente onde as peticións da Campaña quedaron expostas:

  • Incrementar o financiamento dos orzamentos públicos da Xunta de Galicia, das nosas deputacións e concellos destinado á cooperación ao desenvolvemento, tal e como teñen asinado o 16 de outubro do ano pasado os seus voceiros parlamentarios no Pacto Galego contra a Pobreza
  • Incrementar o financiamento da cooperación galega á educación nos países do Sur.
  • Contribuir á erradicación da discriminación por razón de xénero

As verbas do Vicepresidente 1º José Manuel Baltar Blanco clausuraron o acto. O Vicepresidente do Parlamento destacou «a educación é un medio para garantir que tanto os nenos como as nenas desfruten das mesmas oportunidades na vida”. Coa colocación da última peza do puzzle por parte do Vicepresidente puidose ler o lema da CME 2011: “A Educación non é un conto. Polos dereitos das nenas e as mulleres”.

A foto final de autoridades xunto ás embaixadoras da Campaña Mundial puxo o broche de ouro para un bonito acto no que reivindicouse unha Educación Universal Gratuita e de Calidade para todas e todos os nenos do planeta.